JUTRO PRED POLAZAK

Put prema EICMA 2025. u Milanu krenuo je iz Zagreba mirno, ali s puno iščekivanja. Zajedno smo planirali rutu, coffee-stopove, eventualne pogreške u navigaciji – prihvatili smo da će biti barem jedna (i jest bila; ali o tome kasnije). Vozili smo, pričali o industriji motora, o tome kakvi trendovi dolaze, jer nam ovaj sajam nije samo gušt, nego i posao.

DOLAZAK U MILANO I PRVI KORACI NA SAJMU

Kad smo stigli do prostora Fiera Milano Rho, odmah se osjetilo da nije “samo” sajam. EICMA-ova 82. verzija pokazala je brojke: preko 600 000 posjetitelja i više od 730 izlagača iz 50 zemalja.

Na ulazu su nas dočekali standovi, moto-šumovi, mirisi svježe plastike novih motocikala i – naravno – kave (jer ti poduzetnici ipak moraju biti budni). Mi smo provjerili raspored, podijelili se: jedan dio ekipe ide odmah na B2B susrete sa stručnjacima, drugi dio ide “loviti” nove proizvode za naše Motostop webshop.

Nismo se dugo zadržali na registraciji – ušli smo u glavni halu osjećajući se kao djeca u dućanu igračaka.

Istraživanje hala — trendovi, inovacije i “wow” momenti

Odmah smo primijetili da se moto-industrija – baš i kao mi – nije zadovoljila time da “samo” prikaže nove modele. Na primjer: jedan dio sajma bio je posvećen električnim motociklima – novi model Honda WN7 je tu debitirao.

A onda je tu bila zona “MotoLive” na otvorenom, na preko 60 000 m², gdje su trial, freestyle i supercross show-ovi odvijali pred publikom.

Mi smo hodali od štanda do štanda, rukovali se s proizvođačima, razgovarali o mogućoj suradnji za Motostop.hr – “Možemo li to uključiti u webshop? Možete li nam poslati uzorak?” – i, naravno, divili se. Između ostalog, izložba “Desert Queens” prikazivala je legendarne motore iz Dakar Rally-e i to nas je podsjetilo da motociklizam nije samo grad-udaljenost-vikend-vožnja – nego avantura.

Poslovni susreti i partnerstva — “razgovarajmo i sklopimo posao”

E sad – ozbiljni dio puta. Mi smo se – između gledanja sjajnih strojeva – posvetili umrežavanju. Dogovorili smo sastanke s nekoliko dobavljača dijelova, raspravljali o mogućnostima za Motostop.hr: nove linije, možda ekskluzivni uvoz, promocije na našim kanalima. Jer, znate – ne ide sve vrijeme skupljati selfije pred superbikovima (iako je i to dio posla).

Jedan štand nas je posebno impresionirao svojom rješenjem za urban mobilnost, što je odmah bilo relevantno: jer osim motocikala, i segment “city-vožnje” postaje važan. Podsjetnik: EICMA-ina zona “Y.U.M. – Your Urban Mobility” pokazala je više od 40 vozila za isprobavanje, uključujući električne skutere i druge urbane modele.

Sastanci su bili dinamični – razmjena vizitki, dogovori za follow-up mailove, predlozi za zajednički projekt promocije kod nas u Hrvatskoj.

Pauza za talijanski ručak (i espresso)

Naravno, između svega vožnje između hala i sastanaka – morali smo stati i za pravilan talijanski espresso i gelato. U blizini sajma smo pronašli mali kafić gdje smo u jednom dahu saželi jutro. Glasovi su bili puni entuzijazma, i okruženje nas je natjeralo da napunimo baterije (doslovno i figurativno).


Uživali smo u pogledu na milansku vibru – promet, veseli ljudi, motocikli na ulici – i shvatili da je ova posjeta više od sajma: to je kulturni događaj za nas koji volimo dva (ili četiri) kotača.

Navečer – refleksija, kontaktiranje i povratak

Kad su se svjetla pala i hala polako počela prazniti, mi smo se okupili za kraću refleksiju. “Što smo naučili? Što ćemo primijeniti?” – bilo je pitanje. Prvi zaključak: električni motocikli i urbani mobility igraju sve veću ulogu – nije to više “samo” adrenalinska vožnja. Drugo: tržište Hrvatske i regije ima prostor za internacionalne brendove, ali treba pametan pristup. Treće: druženje, networking i osobni kontakt su zlata vrijedni (iako su noge već pokazivale znakove umora).


Popis kontakata je napunjen, zadaci su raspodijeljeni – “ti šalješ mail s ponudom”, “ti dogovaraš probu modela”, “ja idem pratiti cijene i logistiku”. Zatim smo se – nakon zasluženog večernjeg espressa – uputili nazad prema Zagrebu, s pauzom za osvježenje i smijeh (jer, naravno, netko je zaspao na suvozačevom sjedalu).

Sjedili smo u autu i razmišljali: “Kad odbrojimo do izbora proizvoda i promocija za Motostop.hr – bit će to nešto posebno.” Put natrag je bio tiši, ali prepuno planova.

Zaključak – zašto je ovo bilo važno za nas

Mi smo otišli u Milano ne samo kao zaljubljenici u motore nego kao poduzetnici s jasnom misijom: povezati se, učiti, tražiti novitete i vratiti se s konkretnim idejama. EICMA 2025 nam je dao sredstva: inspiraciju, kontakte, trendove – i dokaz da zajednica motora prelazi granice. Brojevi sami kažu: više od 600 000 posjetitelja, više od 300 000 m² izložbenog prostora.

Za Motostop.hr ovo znači: novi proizvodi, nova promocija, možda novi partneri – i sadržaj koji ćemo dijeliti s vama da vidite da smo tamo bili, da smo istražili i da donosimo najbolje od svijeta na dva kotača.

I da – do idućeg puta treniramo noge, jer hodanje kroz hale može biti ozbiljan trening.