Svijet sportskih motocikala nedavno je dobio prinovu u obitelji Yamaha – Yamaha YZF-R9. Ovaj dugo očekivani model, koji spaja vrhunske performanse s naprednom tehnologijom i agresivnim dizajnom, postavlja nove standarde u kategoriji srednje težine. Evo detaljnijeg pogleda na to što čini novi R9 posebnim.
Srce Yamahe R9 je 890cc trocilindrični motor preuzet iz popularnog modela MT-09. Motor proizvodi 117 KS pri 10,000 okretaja u minuti i 93 Nm okretnog momenta pri 7,000 okretaja, pružajući uzbudljive performanse i na cesti i na trkaćoj stazi. Zahvaljujući Yamahinim optimizacijama, motor je opremljen finim mapiranjem goriva i ažuriranim omjerima prijenosa, što osigurava glatku isporuku snage pri različitim brzinama.
Za preciznu kontrolu, R9 dolazi s “assist & slipper” kvačilom i brzim mijenjanjem brzina, što omogućava besprijekorne prijelaze brzina i bolju upravljivost u zavojima.
Yamaha je poznata po motociklima koji balansiraju snagu i agilnost, a R9 nastavlja tu tradiciju. Izgrađen oko Deltabox okvira, R9 ima jedan od najlakših okvira u svojoj klasi, s ukupnom težinom od samo 195 kg. Ova težina direktno doprinosi okretnosti motocikla, što omogućuje lakše upravljanje u oštrim zavojima i zahtjevnim cestovnim uvjetima.
Za ovjes, Yamaha je opremila R9 KYB 43mm upside-down vilicama koje su potpuno podesive za prednaprezanje, kompresiju i povrat. Vozači mogu fino podesiti ovjes prema vlastitim preferencijama, bilo za gradske vožnje ili trkaće staze.
Jedna od najvažnijih značajki Yamahe R9 je napredni paket elektronike, koji pokreće šest-osovinski IMU (inercijska mjera jedinica). Ovaj sustav kontrolira nekoliko vozačkih pomagala koja ne samo da poboljšavaju performanse motocikla, već i povećavaju sigurnost vozača. R9 dolazi s više načina vožnje, uključujući Sport, Street i Rain, što omogućava prilagodbu motocikla prema uvjetima na cesti.
Osim toga, motocikl je opremljen kontrolom proklizavanja, kontrolom klizanja, kontrolom starta i sustavom protiv podizanja prednjeg kotača, a sve ove postavke su prilagodljive putem 5-inčnog TFT zaslona. Tehnički orijentirani vozači mogu spojiti zaslon s Yamaha Y-TRAC aplikacijom, koja nudi analizu telemetrije i podatke o vožnji u stvarnom vremenu.
Dizajn R9 inspiriran je modelima Yamaha R1 i R6, s agresivnim prednjim krajem i elegantnim tijelom. Jedna od istaknutih značajki dizajna R9 su krilca koja poboljšavaju aerodinamiku generiranjem potiska prema dolje i smanjenjem podizanja prednjeg kotača pri velikim brzinama.
Vozači mogu birati između dvije boje: Yamaha plave i mat crne, obje dizajnirane kako bi naglasile oštre, dinamične linije motocikla.
Na polju sigurnosti, Yamaha nije štedjela. R9 je opremljen Brembo Stylema čeljustima uparenim s dvostrukim prednjim diskovima od 320 mm, što pruža izvanrednu kočionu snagu. Bilo da vozite po gradskim ulicama ili ispitujete granice na trkaćoj stazi, kočioni sustav osigurava povjerenje i kontrolu u svim situacijama.
Yamaha R9 očekuje se na tržištu u ožujku 2025. godine, s cijenom od približno 12.250 funti. Ljubitelji Yamahe neće morati dugo čekati da se dočepaju ovog uzbudljivog novog modela, a iščekivanje raste kako se motocikl priprema za premijeru na Motorcycle Live sajmu u Velikoj Britaniji.
S modelom R9, Yamaha očito cilja na srce sportskih entuzijasta koji traže kombinaciju snage, agilnosti i najmodernije tehnologije. Lagani okvir, snažan motor i opsežan paket elektronike čine ga snažnim konkurentom u kategoriji sportskih motocikala srednje težine. Bilo da ste iskusni trkač ili jednostavno želite podići svoju svakodnevnu vožnju na višu razinu, R9 je dizajniran da pruži uzbuđenje svaki put kad okrenete gas.